Keisti mitai apie SEO straipsnius ir tekstus

seo straipsniai

SEO rinkoje sklando ne vienas mitas ar stereotipas apie tai, kaip turėtų būti daroma optimizacija. Priežastys labai paprastos – pasenusi informacija, klaidinantis SEO agentūrų požiūris siekiant iš klientų gauti kuo daugiau pinigų ir paprasčiausias mąstymas, kad Google Lietuvą laiko 5-ja pasaulio šalim, jei ne 15-ja. Šiame straipsnyje pabandysime keletą mitų išblaškyti. Pasirodo, daug kas yra ne taip, kaip galvojome.

SEO straipsniai turi būti 300 žodžių

Šis mitas atsirado prieš dešimtmetį ir vis dar labai gajus. Kodėl 300, o ne 500? Juk Google sako, kad kuo įdomesnis ir įtraukiantis turinys, tuo geriau. Akivaizdu, kad 50-700 žodžių tekste galima skaitytojui pateikti gana išsamią informaciją. 300 žodžių yra senovinio mašinraščio standartas. 1800 spaudos ženklų be tarpų yra 250-300 žodžių. Būtent tiek teksto tilptų į vieną lapą, jei spausdintume ne kompiuterio klaviatūra, o rašomąja mašinėle per kalkę. 250-300 žodžių žmogus perskaito per 2 minutes. Būtent tiek laiko jis sugeba skirti koncentruoto dėmesio skaitant ekrane, o ne ant popieriaus. Jei skaitoma ilgiau nei 2 minutes, reikalingi papildomi dirgikliai tekste, kurie pritrauktų dėmesį – paryškinimai, sąrašai, iliustracijos. Štai jums ir 300 žodžių. Google pakaks ir 100 žodžių bei 3 video klipų, kad lankytojas puslapyje liktų ilgiau, nei skaitydamas 300-500 žodžių tekstą, tad jo keliamas tikslas pasiekiamas ir su mažiau teksto.

Straipsnyje reikia juodinti tekstą

Ar pastebėjote straipsnių, kuriuose pajuodinti ištisi sakiniai. Maža to, kai kurie ura pabraukti, parašyti pasvirusiu tekstu. Tai dėl SEO mito, kad reikia išskirti raktinius žodžius. Seniau gal ir reikėjo, tačiau Google puikiai supranta HTML kodą ir aiškiai suvokia, kad <strong> <em> <underline> kodai yra skirti pažymėti tam tikrus žodžius, kuriuos autorius nori pabrėžti. Jei jaus žymimi sakiniai, tampa nebeaišku, kas norima pabrėžti. Tada toks formatavimas praranda prasmę.

Skaitytojui pakanka mažesnio dirgiklio, kad į jį atkreiptų dėmesį. Be to dirgiklis gali būti ir reklama šone, kurią Google robotas mato kaip parastą kodą. Nepersistenkite su formatavimu. Geriau jau įdėkite papildomą iliustraciją ar video.

SEO straipsnis gali turėti tik 2 išeinančias nuorodas

Tiesa tokia: bet kuris straipsnis gali turėti tiek nuorodų, kiek mano esant reikalinga. Kai kuriuos nuorodos gali turėti „nofollow“ atributą. Interneto informacija yra paremta skirtingais šaltiniais. Rašydami tekstą apie sportinius batelius rašytojai remiasi Wikipedia, Nike ar Adidas istorija, aprašyta jų korporatyviniuose puslapiuose, iš Keds.com pasiskolintomis nuotraukomis. Visa tai galima pažymėti tekste. Ir, aišku, duoti nuorodą, kas Lietuvoje prekiauja sportiniais bateliais. Taigi, straipsnyje bus bent 4 išeinančios nuorodos ir tik viena jų ves į užsakovo puslapį. Google supras tai kaip kokybišką straipsnį, kur vartotojui pateikiama naudinga informacija apie sportinių batelių istoriją, o ne tik vienos el. parduotuvės reklama. Ir jis tokio straipsnio tikrai nenubaus už tai, kad jame yra daugiau, nei 2 išeinančios nuorodos.

Kaip matote, šie mitai yra gana dažni mūsų SEO rinkoje. Kalbėjimas apie juos padės jų atsikratyti, nors ir ne iš karto.

 

SEO tekstai ir straipsniai

SEO (angl. Search Engine Optimization) tekstas – dažniausiai 300-500 žodžių tekstas, kuris yra parašytas puslapio idėją atitinkančia tema, naudojant raktinius žodžius.

Straipsniai turėtų būti skirti ne tik paieškos sistemoms, bet ir lankytojams, todėl tekstas turi būti susijęs ir nuoseklus, unikalus, bei kokybiškas, taip pasiekiama tinkama auditorija, o paieškos sistemos kelia Jūsų reitingą paieškoje. Jei kelsite vieną straipsnį į daug svetainių, tuomet paieškos sistema supras, kad turinys yra neunikalus  ir nekokybiškas – iš straipsnio negausite jokios naudos.

SEO straipsnis turi būti:

  • atitinkamos tematikos pagal svetainės turinį;
  • skcentuojantis reikiamą raktažodį ;
  • suformatuotas laikantis SEO standartų;
  • lengvai skaitomas ir suprantamas;
  • unikalus;
  • neilgas.

Nuorodos (angl. backlinks) yra talpinamos į straipsnių tekstus, kurie publikuojami internetiniuose portaluose. Kadangi internetas yra milžiniškas informacijos ir būtent nuorodų tinklas, todėl būti tvarkingai įtrauktiems į šį nuorodų tinklą yra tiesiog būtina. Kuo daugiau nuorodų bus nukreipta į svetainę, tuo geriau ją reitinguos paieškos sistemos. Dažniausiai yra  leidžiamos dvi nuorodos, tačiau patartina naudoti vieną – kartais mažiau yra geriau!

Google paieškos sistema stipriai kreipia dėmesį, į tai kaip dažnai tinklapiai atnaujina savo turinį. SEO tekstai ir straipsniai gali stipriai pagelbėti tinklapiui būti surastam per paieškos sistemas. Jei neturite laiko, kurį galite skirti naujų tekstų rašymui ir esamų atnaujinimui, samdykite SEO straipsnių rašytojus. Svarbiausia nenustokite reguliariai kelti atgalinių nuorodų ir naujų tekstų į svetainės turinį, kad nepajustumėte, per paieškos sistemas ateinančio, lankytojų srauto sumažėjimo.

Kas yra išorinis SEO optimizavimas ir kaip jis veikia?

Išorinis SEO optimizavimas – tai itin svarbi SEO optimizavimo dalis, tai viena iš dviejų sudedamųjų galutinio SEO dalių (antroji yra vidinis SEO optimizavimas). Išorinio SEO optimizavimo metu dažniausia stengiamasi į svetainę pritraukti kuo daugiau atgalinių nuorodų pagal tam tikrus kriterijus. SEO faktorių, lemiančių tinklalapio pozicijas Google paieškos sistemoje egzistuoja keli šimtai, pagal kuriuos „Google“ sprendžia, kokią poziciją priskirti konkrečiam tinklalapiui. Siekiant išvengti manipuliacijų, šie faktoriai nėra skelbiami viešai,tačiau Google nuolatos teikia rekomendacijas bei patarimus apie optimizavimą paieškos sistemoms.

Išorinis SEO – tai veiksmai, atliekami internete (ne nuosavoje svetainėje), siekiant padidinti tos svetainės raktinių žodžių kiekius bei pozicijas paieškos sistemose. Į išorinį SEO įeina:

  • atgalinių nuorodų į interneto svetainę skaičiaus didinimas (internetiniai straipsnių katalogai, panašaus pobūdžio svetainės, partneriai)
  • kenksmingų atgalinių nuorodų identifikavimas ir šalinimas
  • darbas su socialiniais tinklais (citavimo, teigiamų atsiliepimų skatinimas)
  • kiti veiksmai, atliekami svetainės „išorėje“

Išorinis SEO optimizavimas prasideda nuo konkurentų analizės, raktinių žodžių parinkimo, rinkos nustatymo, pozicijų pasirinkimo ir konkrečios puslapiui taikytinos SEO strategijos, kuri padėtų puslapiui atsidurti paieškos  TOP dešimtuke.

Išorinio SEO optimizavimo esmė paprasta –  kuo Jūsų svetainė turi daugiau kokybiškų nuorodų, tuo ji labiau vertinama paieškos sistemų. Kuo daugiau apie Jus šneka klientai, tuo Jūsų pardavimai labiau auga. Tai yra lygiai toks pats marketingas, tik persikėlęs į kibernetinę erdvę.

Išorinio optimizavimo negalima pradėti daryti, kol nesusitvarkėte savo vidinio SEO. Visi Jūsų atvesti klientai gali bėgti iš Jūsų puslapio jo daug nepanagrinėję ir taip Jūs stipriai padidinsite savo Bounce Rate – tai rodiklis, kuris parodo, kiek žmonių išeina iš puslapio jo nenagrinėję.

SEO optimizacija – labai svarbi šiuolaikinio verslo dalis. Aukštos pozicijos Google sistemoje pagal tinkamus raktinius žodžius gali padaryti didžiulį pokytį įmonės pardavimuose ir naujų klientų skaičiuje. Nuosekliai ir sąžiningai kurdami unikalų turinį ir kokybiškas atgalines nuorodas, kuriate ir savo internetinės svetainės autoritetą, o tuo pačiu ir įmonės įvaizdį bei reputaciją. Taigi, pastovus SEO optimizavimas pavers jūsų verslą lyderiu interneto paieškoje.